Вівторок
03.12.2024
19:56
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт вчителя історії та правознавства
 Колісник Наталі Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Етика [2]
Історія України [2]
Всесвітня історія [1]
Правознавство [4]
Образотворче мистецтво [1]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Правознавство

Юні прокурори, судді, адвокати
06.11.2017, 22:05

Мета: виховувати у школярів інтерес до право­вих знань, популяризувати правові закони, фор­мувати правову культуру школярів.

Форма проведення: рольова гра.

У рингу беруть участь 3 команди по 5 осіб — учнів 9—11 класів. Назви команд: «Юні прокуро­ри», «Юні судді», «Юні адвокати». Обирається журі у складі 3 осіб, запрошуються представники правоохоронних органів.

Система оцінювання:

20 балів — відповідь правильна, повна;
10 балів — відповідь частково правильна, неповна;
5 балів — відповідь не правильна.

Хід правознавчого рингу

І раунд «Правознавча бліц-розминка».

  1. Що таке обов'язок?
  2. Розкрийте поняття «громадянин».
  3. Коли виникло право?
  4. Назвіть обов'язки громадян України.
  5. Розкрийте поняття «людина».
  6. Правовий статус громадянина.
  7. Назвіть політичні права громадян.
  8. Розкрийте поняття «особа».
  9. Назвіть особисті права громадян.
  10. Які події передували проголошенню неза­лежності України?
  11. Назвіть соціально-економічні права грома­дян.
  12. Що таке авторське право?

II раунд — «Юридичний буквар».

  1.  Що таке право?
  2.  Що таке держава?
  3.  Що вивчає правознавство?
  4.  Що таке правопорушення?

ІІІ раунд — «Правознавча естафета».

Учням пропонується підтвердити або заперечи­ти наступні твердження.

  1. Громадянство України втрачається, якщо особа втратила законні джерела існування.
  2. При різному громадянстві батьків, один із яких був на момент народження дитини громадянином України, дитина теж є громадянином України, якщо вона народилася на українській території.
  3. До громадянства України не приймаються особи, які відмовилися виконувати військовий обов'язок.
  4. Набуття громадянства України за народжен­ням залежить від волі громадян.
  5. Громадянство України зберігається, якщо особа проживає або тимчасово перебуває поза межами України.
  6. Необхідною умовою отримання громадянства України є безперервне проживання на території України на законних підставах протягом останніх 5 горів.
  7. При бажанні позбавитись громадянства Ук­раїни можлива відмова, якщо особа, що порушила клопотання про вихід, є військовослужбовцем Збройних Сил України.
  8. Особа може втратити громадянство України! якщо вона набула його в разі подачі фальшивих документів.
  9. Чи можна жертвувати життям певної кіль­кості людей задля врятування життя більшості?

IV раунд — «Логічні ланцюжки»

1. Визначте, якими судами будуть вирішуватися справи.

  • Справа про розлучення.
  • Справа про неправомірність передачі земель­ної ділянки під будівництво.
  • Справа про невідповідність розпорядженням голови міської Ради «Закону про свободу совісті та релігійні організації».
  • Справа про квартирні крадіжки.
  • Справа про порушення Закону «Про Державний бюджет».
  • Справа про виконання заповіту громадя­нина М.
  • Справа про несплату за використану фабри­кою електроенергію.
  • Справа про межу між земельними ділянками громадян П. І Д.
  • Розгляд скарг громадян про порушення їхніх  конституційних прав і свобод.

2. Зазначте, яка дія буде злочином, а яка — адміністративним проступком:

  • 17-річний громадянин Д. розмалював стіни державної будівлі;
  • 22-річний громадянин Ж. вживає наркотичні речовини;
  • Лікар О. не надав необхідної допомоги грома­дянину, який втратив свідомість на вулиці. Це бачив 15-річний юнак, він зняв годинник з руки чо­ловіка, який перебував у нетверезому стані;
  • запізнення на роботу;
  • порушення правил пожежної безпеки;
  • втручання у роботу суддів;
  • поява на роботі в нетверезому стані;
  • порушення правил користування бібліотечними фондами.

V раунд. Практичне право. «Ситуація».

Зараз ми розглянемо ряд ситуацій, які ви спробуєте прокоментувати.

  1. Громадянин Е. опублікував написану на ос­нові детального аналізу діяльності обласної адміністрації за три останні роки статтю, в якій критикував кадрову політику голови державної адміністрації області. Чи мав громадянин Е. право робити це?
  2. 5-річного Ромчика, який гуляв біля будинку, покусав собака, якого господар вивів у двір. Бать­ки зажадали відшкодування за моральну травму і відшкодування затрат на лікування. Господар со­баки відмовився виконати ці вимоги. Яка Ваша думка з цього приводу?
  3. Під час вистави в цирку мавпа вихопила у глядача С, який її фотографував, фотоапарат і розбила його. С. вимагає, щоб адміністрації цирку відшкодувала йому вартість фотоапарата. Чи пра­вомірні його вимоги? Обґрунтуйте свою відповідь.
  4. Під час проїзду у громадському транспорті на роботу громадянин П. зламав руку. Чи повинна адміністрація відшкодувати П. шкоду, заподіяну його здоров'ю?
  5. Літак компанії по перевезенню тропічних фруктів через погодні умови не зміг впродовж 7 діб вилетіти до України. У результаті цього зіпсувалося 5 т бананів. Чи буде компанія відшкодовувати збитки постачальникам і замовникам фруктів?
  6. Працівники міліції затримали 17-річного Б. за те, що він лаявся нецензурними словами перед входом до театру, а на зауваження громадян та працівників міліції не реагував. Начальник органу внутрішніх справ постановив: за вчинення дій, які є дрібним хуліганством, піддати Б. адміністративному арешту на 10 діб. Чи допущено прийняттям цього рішення начальником органу внутрішніх справ порушення закону? Якщо допущені, то які саме?

Підведення підсумків навчально-виховної гри, визначення рейтингу кожної з команд, нагород­ження кращих гравців — юних правознавців.

 Робота повністю ⇒ ЗАВАНТАЖИТИ

Категорія: Правознавство | Додав: Юнландія
Переглядів: 239 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту