Понеділок
29.04.2024
12:02
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт вчителя історії та правознавства
 Колісник Наталі Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Скарбниця методичних ідей »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

З досвіду роботи

Використання інтерактивних методів на уроках історії
як засіб підвищення ефективності уроку

  

Те що я чую я забуваю.
Те що я бачу я пам’ятаю.
Те що я роблю я розумію.

Жоден найталановитіший учень не встигає за розвитком науково-технічного прогресу. Тому головним питанням сьогоднішнього часу є опанування учнями вмінь та навичок самостійного саморозвитку особистості, яке значною мірою вирішується шляхом упровадження технологій, організацій процесу навчання, пошуками відповіді на питання: ”Як навчити? Як створити умови?” Набагато важливіше навчити, ніж просто розповісти, хоча останній метод простіший, доступніший і, безумовно, швидший.

У педагогічній літературі описано чимало типів організації навчання. Ще в 60-ті роки XX століття  Я.  Голант поділив методи навчання на активні і пасивні ,залежно від участі школярів в навчальному процесі. До цієї класифікації останнім часом додається інтерактивне навчання як певний різновид активного, що має свої закономірності та особливості.

Основною формою організації навчальної діяльності практично в усіх країнах світу є класно-урочна система. Будучи прогресивною на протязі чотирьох століть поспіль , вона частково перестала задовольняти потреби суспільства в освіті в сьогоднішніх умовах науково-технічного прогресу. Причиною цього стали як закономірне і неминуче зростання обсягу загальноосвітніх знань, що підлягають обов’язковому засвоєнню, так і зміна вимог суспільства до освіти. Новим підходом до навчання стало використання сучасних інноваційних технологій, зокрема технології інтерактивного навчання, перетворюючи таким чином традиційний урок на інтерактивний...

 Робота повністю ⇒ ЗАВАНТАЖИТИ

 Презентація досвіду роботи ⇒ ЗАВАНТАЖИТИ


Технологія проблемного навчання як шлях поєднання
традиційних та іноваційних методів навчання

Сучасне життя потребує активної творчої особистості. Виховати її можна лише впроваджуючи у педагогічну практику стратегії розвитку критичного мислення. Завдання цієї стратегії полягає у „пробудженні свідомості”, коли молода людина усвідомлює реалії, що оточують її, і шукає шляхи розв’язання проблем. Такий підхід співзвучний концепції особистісно-орієнтованого навчання і нерозривно пов’язаний із застосуванням активних та інтерактивних технологій.

Загальноосвітні навчальні заклади пройшли довгий шлях історичного розвитку. З одного боку, вони вплинули на збереження й прогрес культури й суспільства в цілому, з іншого боку на собі відчули багато змін, що відбувалися в науці, культури всіх країн.

Труднощі виникають із тим, що в навчальному плані шкіл збільшується число досліджуваних дисциплін, скорочується час на вивчення деяких класичних дисциплін, шкільних предметів. У їхнє число попадає й історія. Ці обставини створюють базу для нових теоретичних досліджень в області методики історії, вимагає пошуку інших підходів в організації навчального прогресу. На сучасному етапі розвитку утворення виникла необхідність відновлення методів, засобів і форм організації навчання. Це тісно пов'язано з розробкою й впровадженням у навчальний процес нових педагогічних технологій.

 Робота повністю ⇒ ЗАВАНТАЖИТИ


Інноваційний підхід до підвищення ефективності уроків правознавства

У викладанні правознавства можна виділити два важливих аспекти:

  • засвоєння учнями знань;
  • усвідомлення ними практичних наслідків такого пізнання.

Для реалізації цих аспектів підбираю ефективний методичний інструментарій, до якого входять, зокрема, активні форми і методи навчальної діяльності учнів. Вони ґрунтуються на баченні учня не пасивним споживачем, а активним творцем своїх знань, який озброєний різними прийомами та засобами здобуття і вміє практично використовувати ці знання у нестандартних ситуаціях.

На мою думку, саме практичні навички захисту прав людини та інших правових ситуацій повинні бути сьогодні головним орієнтиром викладання правознавства. На прикладах, взятих із життя або наближених до життя, треба показувати учням шляхи вирішення проблем і обов'язково треба проводити учня цими шляхами, щоб його досвід став особистісним.

Таке пошукове навчання конкретизує і активізує пізнавальну діяльність учнів, дозволяє долати правовий песимізм щодо можливостей прав захисту людини в Україні, формує в учнів активну правову позицію.

На уроках правознавства прагну викладати матеріал, використовуючи інтонації, паузи, наголоси, розповіді, пожвавлюю емоційну реакцію на вивчений матеріал, активізую розумові і навчальні дії школярів, допомагаю їм вірно сприйняти, уявити, продумати і в результаті засвоїти учбову інформацію. З цією метою я застосовую на уроках різноманітні форми і методи навчання.

 Робота повністю ⇒ ЗАВАНТАЖИТИ

 

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту