Хід заходу
І .Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми заняття.
ІІІ. Основна частина.
Учень:
- Ми - діти світу. Хто б не були наші батьки, де б не жили і в щоб не вірили, поводьтесь з нами як з рівними.
- Захищайте нас, щоб ми мали змогу рости гідно і вільно.
- Нехай у нас буде ім'я і земля, яку б ми могли назвати своєю.
- Добре навчайте нас, щоб ми могли бути щасливими і гідно прожити життя.
Учитель:
Згідно Конституції, ось такі маєте ви права:
- Право на життя та розвиток Ст. 6.
- Право дитини знати своїх батьків, право на піклування та можливість виховуватися у сім'ї. Ст. 7-9
- Право на свободу думки, совісті, релігії. Ст. 12-14
- Право на отримання освіти. Ст. 28, 29
- Право дитини на соціальне забезпечення і належний рівень життя. Ст. 26, 27
- Які документи були названі? Про що йдеться мова в цих документах?
І якщо ви уважно слухали, то мабуть зрозуміли, що ви частинка суспільства і наскільки гармонійним буде ваше життя залежить, переважно, від вас, як особистості, однак запам'ятайте поряд з вами Люди, які теж мають права, тому жити і не порушувати права інших - чи не мистецтво це?
1. Продовжте вислови.
Народна мудрість каже «Якого ставлення бажаєш до себе - так стався і до інших», «Що посієш - те й пожнеш», «Людина - коваль свого щастя». І ці вислови не потребують доказів, вони перевірені життям.
- Які обов'язки, на вашу думку, мають діти?
Учні:
Обов'язки дітей:
- Систематично та глибоко оволодівати знаннями та навичками.
- Дотримуватися вимог законодавства України.
- Береги природу, пам'ятки історії та культури.
- Дотримуватися вимоги статуту школи.
- Виконувати правила для учнів, дотримуватися дисципліни і порядку.
Отже, зрозуміло одне: де є правила і обов'язки, їх потрібно виконувати. Невиконання правил та обов'язків веде до правопорушень.
Перевіримо це у грі «Нема правил».
Для проведення гри кожен ряд учнів складає одну команду. Учитель дає по маркеру (іншому предмету) і оголошує: «Гра почалась!» Учні будуть у розпачі через відсутність вказівок, дехто, почне обурюватися. Вчитель каже «стоп». Починає знову не зважаючи на скарги, визначає що хтось порушив правила. Починає знову, оголошує за своїм бажанням «переможців». Дехто обурюється.
Учитель пропонує обговорити питання:
- Що ви можете сказати про гру?
- Що було несправедливим?
(Мають бути правила, правила мають бути чіткі, зрозумілі, всі учасники рівні у своїх правах).
Іде урок, учні опрацьовують цікавий, нелегкий матеріал, а двоє весь час розмовляють, кидають репліки, відвертають увагу вчителя, учнів, не дають зосередитись. У результаті не лише вони не засвоюють теми, а через них інші недотримують повних знань та вмінь. Учням здається що вони виглядають дотепнішими, оригінальнішими, а насправді демонструють крок невихованості гідності, поваги до інших, пропадає час!
А ще назвіть порушення правил, дайте оцінку своїй поведінці:
- розмови на уроках;
- гра у телефон;
- брутальні фрази, грубість, шокання.
Скажіть а чи було вам приємно відповідати за ці порушення в присутності дорослих, вчителів, батьків? (Приємно, неприємно - ваша відповідь)
ІV. Підсумок заняття.
А зараз давайте добудуємо наш будинок «Справедливості» , можливо хтось і оселиться в ньому. (На дошці з геометричних фігур, які учні отримали заздалегідь, учні створюють будинок)
Ось і закінчилась наша година спілкування, я впевнена що ви дізнались дещо цікаве і корисне для себе і закінчити наш урок я хочу словами.4 Хочеш людиною справжньою стати — ключиком наші закони навчись поважати, в наш будинок навчись виконувати їх завжди і всюди тоді тебе поважатимуть люди!
Робота повністю ⇒ ЗАВАНТАЖИТИ
|