Мета: ознайомити учнів з формами народовладдя, принципами реалізації права на участь в управлінні державою; дати характеристику загальним засадам виборів та видам виборчих систем; формувати в учнів розуміння необхідності та доцільності участі кожного у виборах, залежності долі країни від активності кожного громадянина у виборчій кампанії; виховувати терпимість до думок інших людей, повагу до рішення, прийнятого більшістю.
Структура уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
- Народовладдя в Україні.
- Принципи проведення виборів.
- Види виборчих систем.
- Порядок проведення виборів.
ІІІ. Рольова гра “Вибори”.
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання.
Підготовчий етап
Клас (кабінет) заздалегідь підготувати, наблизивши його обстановку до обстановки виборчої дільниці. Дошка містить напис “Народ України – носій суверенітету, єдине джерело державної влади”. Слід поставити відповідним чином парти, позначити місце кабіни для голосування. До проведення рольової гри розподілити ролі (голова та члени виборчої комісії, кандидати в президенти, спостерігачі, представники засобів масової інформації, виборці). Членам виборчої комісії необхідно заздалегідь підготувати “виборчі бюлетені” та “список виборців”. Учням необхідно підготувати “документи, що посвідчують особу”( або умовні документи, що підтверджують особу. Наприклад, виписка з класного журналу завірена класним керівником).
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вступне слово вчителя.
Учитель повідомляє про незвичайну форму вивчення нової теми й закликає учнів до активної участі в проведенні уроку.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
-
Народовладдя в Україні.
Бесіда.
- Охарактеризуйте народний суверенітет.
- Надайте пропозиції щодо участі громадян в управлінні державними справами.
Учитель узагальнює відповіді учнів.
Робота повністю ⇒ ЗАВАНТАЖИТИ
|