Четвер
16.05.2024
17:32
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт вчителя історії та правознавства
 Колісник Наталі Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Етика [2]
Історія України [2]
Всесвітня історія [1]
Правознавство [4]
Образотворче мистецтво [1]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Всесвітня історія

Ізраїльсько-Іудейське царство
03.11.2017, 23:27

Мета:  дати поняття про розвиток Ізраїльсько-Іудейського царства, про встановлення на цій території царських династій; охарактеризувати особливості розвитку цієї держави в V – IV ст.; закріпити знання дітей про розвиток арабських держав, узагальнити знання про зв’язок Ізраїльсько-Іудейської держави з розвитком християнства.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка знань, умінь, навичок.

На дошці записані три правителі держави. Давайте згадаємо, до якої країни вони відносяться? Якщо б я вам поставила завдання записати рису характеру, яка відноситься до кожного правителя, які б риси ви могли б записати?

Кір ІІ

Камбіз ІІ

Дарій І

войовничий

жорстокий

мудрий

  • Якими фактами життя ми можемо підтвердити ці риси характеру?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

З якими країнами Передньої Азії ми вже познайомились?

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми познайомимося з країною. І її історія для нас буде цікавою, а вона пов’язана з історією нашого народу, з релігією нашого народу. Це країна Ізраїльсько-Іудейське царство.

V. Вивчення нового матеріалу.

Так чи інакше, але вся історія єврейського народу пов’язана з Біблією. Ця священна книга дуже тісно пов’язана з віруваннями нашого народу.

Нас цікавить саме Старий Заповіт, в якому розповідається історія стародавнього Ізраїлю. Старий Заповіт складається з 5 книг Мойсеєвих та 12 історичних книг. Вони датуються V – IV ст. до н.е.

Робота за картою.

Відкрийте підручники на ст. 86.

Майже через 50 років в Ханаамі відбулася велика посуха. Авраам зі своїм онуком Заковом вирішили згуртувати людей і шукати іншу країну для свого проживання. Вони пішли до Єгипту. В Єгипті всі євреї потрапили в рабство. Частина з них була продана в інші держави. Але серед ізраїльтян, які проживали в Єгипті, був юнак, якого звали Мойсей.

Біографія Мойсея

Про Мойсея нам відомо, що саме він походить з ізраїльських племен, але був вихований єгиптянами, бо його батько та мати Рона померли. Пізніше його усиновила дочка єгипетського фараона. Але він ніколи не забував свого азіатського походження.

Одного разу він побачив як єгипетський наглядач б’є  ізраїльтянина. В пориві гніву він підбіг і вдарив наглядача. В результаті Мойсей втік і переховувався в пустелі. Він довго жив там серед місцевого населення, перш ніж знову повернувся до Єгипту. В цій країні він згуртовує ізраїльтян і веде їх на батьківщину.

Вчитель. 

Але повернувшись в Ханаам вони зустрілися з племенами філістимлян, які проживали там.

Запишемо в зошити визначення „філістимляни”. Яке визначення ми запишемо в зошити?

Філістимляни – це племена, які проживали в Ханаамі.

Прочитайте в п.2. про зустріч філістимлян та євреїв. Чим вона закінчилася? (Перемогою ізраїльтян).

В тексті вам зустрічалося ім’я царя Саула, але про нього нам відомо дуже мало, лиш те, що в одному з боїв він покінчив життя самогубством, заколовши себе мечем.

Після смерті Саула державою управляє його зять – Давид. Про Давида є легенда (підручник, ст. 92).

  •  Як ви гадаєте, хто переможе в цьому поєдинку?

Прочитайте рядки легенд і скажіть, так це чи ні?

Давидом було проведено ряд реформ.

  • Яка з реформ могла викликати хвилю невдоволення серед народу?

Про це існує документ (підручник, ст. 95).

Прочитайте рядки, які найбільш точно характеризують невдоволення народу.

  • Як слуги реагують на невдоволеного чоловіка?

Але згодом все стихло і Давид зміг дожити до старості, залишивши після себе заступника – сина Соломона.

Це був мудрий правитель, але разом з тим – жорстоким. За своє правління він побудував в Єрусалимі храм і свій палац, які були оздоблені дорогоцінним камінням. Сам був присутній на будівництві і постійно слідкував за майстрами, які прибули сюди з Фінікії.

  • Які слова міг би говорити Соломон?

Давайте звіримо ваші відповіді з тими словами, які дійсно були ним сказані: „І нехай цей храм дійсно підніметься до небес”.

За часів його правління було проведено також  ряд реформ. (Випишіть їх з підручника, ст. 93).

  • Як ви вважаєте, до чого могли привести такі реформи? Чому?

Звичайно, деякі племена євреїв відокремилися і утворили своє власне царство в столиці Самарія. (дивитись таблицю).

  • Як називалось це царство?

А частина єврейських племен на чолі з сином Соломона – Євроамом залишилось в Іудейському царстві.

  • Столиця якого ......  ?

Війни між народами та їх сусідами не припинялись. Асірією було захоплено в 722 р. до н. е.  Ізраїль, більшу частину населення забрано в полон.

Після цього в 639 р. до н.е. спочатку на Іудею нападає єгипетський фараон, а пізніше її захоплює вавилонський цар Навуходоносор, який переселив більшість цього населення до своєї столиці – Вавілон.

Ось як про це розповідає Біблія.

  • Що ще крім людей забрав вавилонський цар?

VI. Підсумок уроку.

  • Які ж історичні факти ми змогли знайти в Біблії?
  • Як утворилася перша єврейська держава?
  • Чому вона розпалась на два царства?

ЗАВАНТАЖИТИ

Категорія: Всесвітня історія | Додав: Юнландія
Переглядів: 460 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту