Четвер
16.05.2024
12:24
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт вчителя історії та правознавства
 Колісник Наталі Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Етика [2]
Історія України [2]
Всесвітня історія [1]
Правознавство [4]
Образотворче мистецтво [1]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Правознавство

Право на освіту в Україні
04.11.2017, 16:44

Мета: пояснити юридичний зміст права на освіту в Україні; виявити учасників навчально-виховного процесу, використовуючи положення нормативних актів; встановлювати важливість та престижність освіти для людини в Україні та сучасному світі

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. Організація класу

II. Активізація навчальної діяльності.

Перш за все, звертаю вашу увагу  на епіграф, який я дібрала до уроку. Це слова відомого педагога Шоти Олександровича Амонашвілі: «Освіта - це те, що дали, а освіченість - це те, що зміг узяти»

  • Прочитайте їх і скажіть, так про що ми будемо говорити на уроці?

III. Повідомлення теми і мети уроку

- Так про освіту, а ще про право на освіту в Україні, (Запишіть тему)

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

У вас є папірці на яких ви запишете свої очікування, а в кінці уроку ми перевіримо, чи збулися ваші очікування. ( І я пишу)

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Творчий об’єктив

Ви звернули увагу, що сьогодні листоноша приніс в наш клас листи і цю чарівну скриню

  • Як ви думаєте, що тут може знаходитись? Я вам трішки підкажу
  • Воно зовсім невеличке
  • Воно зелененького кольору
  • Це те без чого можна вижити , але існувати дуже складно
  • Це те що потрібно кожній людині певного віку
  • Воно може бути речовим і грошовим . Латинською мовою означає « свідчення». Я бачу , що відповісти на це запитання вам поки що важко, тому до нього ми ще повернемось сьогодні на уроці

Перед вами лежать оголошення, прочитайте їх, зверніть увагу, що їх об’єднує?

«Терміново на роботу в будівельну компанію потрібний економіст з вищого освітою.

«Для виховання і навчання дитини в забезпечену родину потрібна вихователь з педагогічною освітою та знанням іноземної мови»

Так, це вимоги до освіти.

Право людини на освіту належить до культурних прав і є одним із основних прав в цивільному суспільстві.

Воно є важливим не тільки для певної особи, а й для сімей, громади і держави в цілому. Тому що суспільство постійно вимагає притоку вмілих, навчених громадян.

XX століття увійшло в історію людства не тільки досягненнями в сфері комп’ютерізації, а й успіхами в галузі освіти. Без освіти неможливі були б відкриття. Освіта – це знання.

  • Де ми можемо отримати освіту?

2. Робота зі схемою

Зверніть увагу на схему освіти в Україні. А щоб нам цікавіше було з нею працювати, ми використаємо додатковий матеріал ( Демонстрація схеми на дошці та тексту. Документ № 2)

Дошкільне навчання

  • Чим представлена ця  освіта?
  • До якого віку дитина може знаходитись в дитсадку?
  • Чи дійсно це навчання може вважатись освітою?

Загальна середня освіта

(індивідуальний графік)

  • Якими виданими закладами приставлена ця освіта?
  • Чи можна працювати після отримання цієї освіти за певною спеціальністю?

Вища освіта

  • Які навчальні заклади відкривають дорогу до отримання вищої освіти?
  • Скільки рівнів акредитації можуть мати навчальні заклади
  • В чому переваги цієї освіти?

Акредитація - це сукупність вимог до вищого навчального закладу державним стандартом

Система освіти включає і інші аспекти:

- Професійно-технічна;
- Післядипломна;
- Позашкільна;
- Аспірантура;
- Докторантура;
- Самоосвіта.

Більш детально ми розглянемо загально середню освіту. В ст.35 Закону  України «Про освіту» говориться, що загальна середня освіта забезпечує всебічний розвиток дитини.

3. Робота з документом

Перед вами є документ. Спробуйте побудувати в зошиті структуру мереж загально середню освіти.

Мережа загальноосвітніх навчальних закладів формується з урахуванням демографічної, етнічної та соціально-економічної ситуації за освітніми рівнями. Відповідно до освітнього рівня функціонують загальноосвітні навчальні заклади І ступеня (початкова школа); II ступеня (основна школа); III ступеня (старша школа). Загальноосвітні навчальні заклади всіх трьох ступенів можуть функціонувати інтегровано або самостійно.

Для розвитку здібностей, обдарувань і талантів дітей функціонують спеціалізовані школи, гімназії, ліцеї, колегіуми, а також різні типи навчально-виховних комплексів, об'єднань.

Для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, створені навчальні заклади компенсуючого типу (санаторні та спеціальні).

Громадяни, які не мають можливості навчатися у школах з денною формою навчання, здобувають загальну середню освіту у вечірніх (змінних) школах.

Створено сектор загальноосвітніх навчальних закладів приватної форми власності.

До системи загальної середньої освіти належать також позашкільні навчально-виховні заклади, міжшкільні навчально-виробничі комбінати, професійно-технічні навчальні заклади, вищі навчальні заклади І–II рівнів акредитації, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти.

4. Робота з правовою ситуацією

Прослухавши ситуацію, спробуйте дати пораду героєві.

Сергій учень 10 класу. Його батьки працюють за кордоном. Він живе з бабусею та братиком – інвалідом. Нещодавно бабуся тяжко захворіла і Сергій перестав відвідувати школу, бо змушений доглядати за нею і братом. Він повідомив класного керівника, що змушений повністю кинути навчання.

  • Що порадимо Сергієві? Адже в Україні повна загально середня освіта є обов’язкова.

5. Повідомлення Інтернет-кореспондента

  • А чи в усіх країнах світу обов’язковий рівень освіти є однаковим, запитаємо в нашого Інтернет-кореспондента. (Виступає з демонстрацією карти)
  • Спасибі вам! Ми розуміємо, що рівень освіченості  відрізняється серед людей різних країн.
  • Які фактори можуть вплинути на бажання освіченості?

8. Робота з таблицею

 

Однакові

Різні

Учні

Вчителі

Батьки

Права

Участь в діяльності органів самоврядування

Обирати профіль навчання,користуватися навчальною базою

На повагу професійної честі та гідності, вибір засобів навчання, підвищення кваліфікації

Захищати законні інтереси дітей

Обов’язки

 

Виконувати статут школи, правила внутрішнього  розпорядку, правила для учнів, систематично і глибоко оволодіва знаннями, дотримуватись морально- етичних норм, дбайливо ставитися до майна.

Підвищувати професійний рівень, забезпечити умови для засвоєння навчальних програм, додержуватись професійної етики, виконувати правида внутрішнього трудового розпорядку

Забезпечити умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти

  • Хто є учасниками навчального процесу?
  • Чим відрізняються права та обов’язки учасників навчального процесу?
  • Як ви думаєте в чому ж суть відповідальності батьків?

6. Метод «Прес»

(Учні висловлюють думки)

Я вважаю….
Тому що….
Наприклад….
Висновок…

  • Освіта – це право чи обов’язок?

V. Узагальнення знань

Я роздаю вам коротенькі завдання для аналізу сьогоднішніх знань.

  • Кому важко було відповісти на запитання? Чому?

У вас на партах є чистий лист паперу і ножиці Складіть лист так, щоб можна було вирізати маленьку людину

На одній стороні – якою професією ви хотіли володіти в майбутньому? На іншій – що вам для цього потрібно? (Зачитуємо деякі)

Як це бачите, освіта дійсно потрібна. І хай ці чоловічки стануть символами вашої здійсненної мрії.

VI. Підсумки уроку

Подивіться на свої аркуші чи здійснилися ваші сьогоднішні очікування (Оцінювання)

Домашнє завдання: скласти міні-твір на одну з тем «Якщо я був би директором школи» або «Перспективи розвитку моєї школи».

 ⇒ ЗАВАНТАЖИТИ

Категорія: Правознавство | Додав: Юнландія
Переглядів: 238 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту